søndag 28. september 2008

Snart høstferie =D

Huff, det blir bare lenger og lenger mellom disse innleggene, men jeg lover at jeg skal prøve å skjerpe meg. Men det skjer ikke så mye her nede til at jeg skal klare å fylle så veldig mange blogginnlegg med interressant lesestoff..


På skolen har vi nå begynt å få et inntrykk av fagene, og jeg må bare si det først som sist at jeg hater skolekoret!! Det er helt forferdelig. Eller det låter sikkert fint, men jeg får helt spunk når vi driver og øver. Hadde vi sunget sanger av mer "funky" kvalitet, så hadde det kanskje vært noe, men når det største stykket vi synger nå heter "Eg ser deg, O Guds lam" så sier vel det sitt! På den andre siden liker jeg litteratur veldig godt. Når alt annet hendler om musikk, så er det herlig å ha et fag hvor vi leser. Akkurat nå leser vi en bok som heter "Harens År". Litt spesiell, men så langt så liker jeg den. Jeg liker også janitsjarkorpset veldig godt. I alle fall siden jeg får spille baritonsax på mange av notene.

Nå kom jeg plutselig på at jeg har glemt og fortelle om maten vi får her! Jeg syns de på kjøkkenet er veldig flinke. Mesteparten av det vi får er kjempegod mat, og det er ofte ris og pasta istedetfor poteter. De er absolutt veldig oppfinnsomme! Det skal allikevel bli godt å komme hjem og få mat som ikke serveres i bøtter.

Når det kommer til selve Hamar by så må jeg innrømme at jeg er litt skuffet. Det mangler liksom en skikkelig bykjerne og alt i byen stenger i 5-tia, så vi kommer oss skjelden til byen for å handle. Da er det fint at MAXI-senteret har åpent helt til 8. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til dit i morgen. Må finne litt saker som jeg skal ha på meg i operaen på tirsdag. Har nesten ikke tatt med meg noen klær som kan være presantabel når man skal på opera..

Det er absolutt surt når jeg har klær hjemme som er helt fine, og det bare er 5 dager til jeg skal hjem.

Bare 5 dager til jeg skal hjem.. Tenk! Jeg har vært her på Toneheim i 5 uker nå snart. Det er helt rart å tenke på at jeg skal hjem på ferie. Jeg må innrømme at jeg har hatt hjemlengsel. Jeg gleder meg til å sove i stor seng igjen. Jeg gleder meg til å kjøre bil. Og jeg gleder meg utrolig til å se alle igjen!
Til slutt kommer bildene som jeg har lovet tidligere =D




Elise og Sofie på domkirkeodden





Der inne sto vi og sang






Kinotur. Jeg syntes litt synd på de 4 andre som satt i salen. Vi fra Toneheim utmerket oss litt for å si det sånn.



Monica hyttevaske. Sofie.. gjør ikke det =p




Så her masse tåka har det vært kjæmpeofte i det siste.. Litt uvant at den blir ligganes for hjemme forsvinn den ganske fort..


Ingen kommentarer: